ISKM73 Commons, P2P a digitální identita

Tento předmět jsem si zapsala z čiré zvědavosti a o tématu jsem nevěděla téměř nic. Neměla jsem žádná očekávání. Výuka probíhala jednou za dva týdny, kdy probíhala zprvu úvodem a teorií, poté formou diskuzí – většina z nás se do tohoto předmětu přihlásila, aniž bychom věděli, co to commons vůbec jsou a vyučující se tomu výuku snažil přizpůsobit. Bylo nám vysvětleno, co znamenají, představeny jejich principy i konkrétní příklady z praxe. Když už jsem u praktických příkladů, tak dvě setkání byla hostovaná specialisty s tomto odvětví, kde nám vyprávěli, jaké byly jejich začátky, zkušenosti, ale především propojovali teorii s praxí, kdy jsme se mohli doptávat. V mezidobí přednášek jsme plnili úkoly a četli tematické články, o kterých se na hodinách debatovalo.

Ukončení předmětu bylo formou kolokvia, kdy jsme si v malých skupinkách 'povídali' na téma commons a jejich příkladech z praxe, kterých si nyní všímáme.

Bohužel v tomto předmětu chyběla lepší organizovanost, ač se vyučující snažil, byl předmět doprovázen chaosem. Některá témata jsme nestihli probrat, praktické úkoly se také nestíhali (ale byly částečně kompenzovány příklady z cizí praxe). Vyučujícímu bych ráda doporučila nástroj Perusall, který se hodí k formě výuky založené na konverzaci. Zde by se daly nahrát články, které jsme četli a v reálném čase o nich diskutovali, bylo by to přehlednější než hledat, na které platformě (IS, discord aj.) máme zadání úkolu. 

Digitální/Studentské portfolio
Sirková Žaneta
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!