ISKM10 Informační chování

Informační chování jako předmět byl převážně představení kombinací konceptů, teorií, modelů, výzkumů a cizojazyčných přednášek z praxe, a to všechno v kontextu s informační vědou, do níž prakticky i patří. A právě konceptům zde bylo věnováno nejvíce prostoru a studenti na ně zároveň po čas semestru zpracovávali úkoly (k tématům jsme se předem přihlašovali) - šlo např. o koncepty zaměřené na: Jak studenti využívají AI při tvorbě odborného textu, digitální propast pacientů v komunikaci se zdravotnickými zařízeními, Jak dezinformační weby získávají své čtenáře, informační přetížení studentů KISK a další. Já zpracovávala koncept "informační ekologie". 

Ukončení samotné nezáviselo nutně na splněných úkolech, ale na bodech, které jsme po čas semestru sbírali. A to bylo možné při:

  • průběžných úkolech - během semestru 3 zadání individuálních úkolů (max po 10b), které jsme museli odevzdat i kdyby se jednalo o prázdný word, pokud bychom neodevzdali, systém IS by nás nepustil k dalšímu zadání. 
  1. Zpracování abstraktu/anotaci (dle IMRaD) výzkumného článku k libovolnému konceptu (nemusí navazovat na přihlášený koncept, ale doporučeno)
  2. Zpracování konceptu, ke kterému jsme se přihlašovali, jako odborného textu - definice, rešerše a syntetizující komentář k předešlým výzkumům oblasti, podrobný strukturovaný popis vybraných studií, silné a slabé stránky konceptu a zamyšlení se, jaký by mohl být výzkum budoucí
  3. Vzájemné hodnocení - zpětná vazba spolužákům, dle pravidel, např. konkretizace, kritické zamyšlení, posouzení odbornosti, příp. dodání subjektivního dojmu.
  • skupinovém projektu - ve skupině 7 studentů jsme zpracovali návrh výzkumu k tématu konceptu úzkost z informací/knihovny. (max 30b.)
  • závěrečném testu (max 30b.) - prezenční forma, otevřené otázky i výběr z možností - teorie, řešení vzorových situací aj. (Po čas semestru jsme měli k dispozici ukázkový test, jehož výsledky jsme procházeli při poslední přednášce, která byla dobrovolná)
  • bonusovým úkolem - (max 10b.) ten, sloužil k tomu, abychom si zlepšili známku a byl zcela dobrovolný. Jednalo se o experiment s generativním AI chatem, který měl díky našemu vedení vytvořit odborný text na stejné téma jako 2. individuální úkol a poté posoudit jak si vedl, celý chat bylo nutné nasdílet, aby bylo vidět jaké prompty jsme zadávali a jak s AI pracovali.


Digitální/Studentské portfolio
Sirková Žaneta
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!